i-توپولوژی تولیدشده با نرم فلبین

پایان نامه
چکیده

این پایان نامه شامل سه فصل است. فصل اول شامل چهار بخش است که در بخش اول تعاریف وقضایایی از آنالیز حقیقی و آنالیز تابعی را بیان میکنیم .در بخش دوم با برخی مفاهیم پایه ای در آنالیز فازی آشنا می شویم.دز بخش سوم مفهوم توپولوژی فازی و همگرایی دنباله ها را بررسی می نماییم.بخش چهارم به فضای نرمدار غازی اختصاص دارد.در این بخش تعریف نرم فلبین را می آوریم که اساس کار این پایان نامه بر آن است.فصل دوم شامل سه بخش است که در بخش اول مجموعه باز فازی را معرفی کرده و نشان می دهیم که یک توپولوژی تشکیل می دهند. و در بخش دوم با مفهوم i-توپولوژی برداری آشنا می شویم و نشان می دهیم که i-توپولوژی تولید شده بانرم فلبین برداری نیست . در بخش سوم به معرفی i-توپولوژی های متفاوت پرداخته وارتباط بین آن ها را بیان می کنیم . در فصل چهارم فضای 2-نرم فازی را معرفی کرده و نشان می دهیم که برداری نیست .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نرم فازی و توپولوژی فازی

در این پایان نامه، دو نوع توپولوژی فازی تعریف شده روی فضاهای خطی نرم دار فازی ارائه شده است. در ادامه نشان داده شده است که فضاهای خطی نرم دار فازی با توپولوژی نوع اول یک فضای برداری توپولوژیک فازی نیستند اما با توپولوژی نوع دوم هستند، یعنی توابع جمع برداری و ضرب اسکالر نسبت به توپولوژی نوع دوم پیوسته فازی هستند.

آغاز توپولوژی در لهستان

تا پایان قرن نوزدهم، لهستان در عرصۀ ریاضیات چندان مورد توجه نبود. به یک باره، بعد از جنگ جهانی اول، مکتب ریاضیات لهستان شهرتی فراگیر یافت و دو شهر بدل به مراکز مهم ریاضیات شدند: یکی لووف  که در آنجا استفان باناخ و جمعی دیگر دربارۀ آنالیز تابعی پژوهش می کردند و دیگری وارشاو  که حوزۀ اصلی پژوهش در آنجا، نظریۀ مجموعه ها و توپولوژی بود. در این مقاله، تمرکز ما بر دستاوردهای لهستان در حوزۀ توپولوژی خ...

متن کامل

عملگرهای خطی تعیین کننده توپولوژی نرم

فرض کنیم a یک جبر باناخ جابجایی، یکدار و نیم ساده باشد. در این پایان نامه بعد از بیان مختصری از تئوری گلفند، ابتدا اعضایی مانندa را مشخص می کنیم که توپولوژی نرم کامل a را تعیین می کنند. در ادامه نشان می دهیم که اگر x یک فضای باناخ جدایی پذیر باشد، عملگر خطی کرانداری روی آن وجود دارد که توپولوژی نرم کامل آن را تعیین می کند.و همچنین نشان می دهیم که هر جبر باناخ جابجایی، یکدار و نیم ساده که جدایی ...

15 صفحه اول

انتخاب اجتماعی و توپولوژی

وجود یک الگوی انتخاب اجتماعی روی یک فضای رجحان P، نه تنها مساله ای توپولوژیک، که مساله ای هموتوپیک است. مولف، این مساله را 50 سال پیش با اصطلاحات دیگری و اندکی بعد با همکاری گانیا و هیلتون، حل کرده بود. P باید یک H - فضا باشد که یا انقباضی است یا هم ارز هموتوپیک با حاصل ضربی از فضاهای ایلنبرگ - مک لین روی اعداد گویا.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه تربیت معلم - سبزوار - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023